CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 30, 2008

Kerja Gila....

Huarghhh har har (ketawa sbb kepala aku dah separuh bengong)......betul2 kerja gila....nak kena siapkan selewat-lewatnya hari selasa ni...memang parah...sejak balik dari meeting dgn JKR pada hari selasa minggu lepas, aku terus dibebani dgn kerja gila ini...melamapu-lampau tahap payahnya...
Apa yg aku kena buat?aku terpaksa update balik semua drawing projek tu (nama projek dirahsiakan atas sebab tertentu)...kena tambah balik apa saja keperluan baru mengikut 'needs statement' dari pihak klien....punya la banyak drawing...dulu masa aku print semua drawing ada dekat 300 keping drawing....punya la banyak sistem mekanikal...punya la berat setiap drawing tu yg aku nak loading...lebih kurang 10 blok bangunan terlibat...ada lebih kurang 9 jenis sistem mekanikal yg terpaksa aku check balik....dah le design aku sendiri buat..drawing pun aku sendiri gak buat..lepas siap semua drawing ni nak kena buat BQ baru lak...lepas tu kena masukkan harga lagi....ni semua sbg persedian utk 'nego' dgn pihak JKR...huh..di mana masa tido aku di waktu hujung minggu yg amat berharga ini....
Kepala aku dah berdenyut-denyut ni..ibarat ada semut bersarang dlm kepala aku dan sedang membuat enjit2 semut dlm otak aku...otak aku bergerak-gerak je....mana x gilanya...sekejap buat drawing aircond..sekejap buat drawing fire fighting..sekejap buat drawing plumbing...pastu buat drawing lift..drawing escalator..drawing 'kitchen equipment'...drawing sistem 'laundry'...drawing LPG...drawing 'swimming pool' (nasib baik sistem fountain landscape dah masuk dlm provisional item)...lepas tu buat aircond balik (utk blok lain lak)....dan kitaran tadi bermula lagi sekali..sampai la siap semua blok....huhuhu...dan yg lebih malang, aku terpaksa buat semua ni seorang diri...cess....aku betul2 mengharapkan keajaiban berlaku....skrg tinggal lebih kurang 30% lagi drawing nak kena buat balik dan nak kena update...harap2 tenaga minda aku mencukupi utk menghadapi amokan kerja ini...skrg aku mau tido bagi meningkatkan metablisme minda aku utk hari esok pula (ape ke mende aku merepek ni??).....chow!!!


(gambar salah satu blok yg terlibat..blok yg paling menakutkan aku...besar gedabak blok ni....ada kontraktor yg masuk bangunan ni kat site pun boleh sesat kat dlm tu..hahaha...punya la berat drawing bangunan ni..setiap kali aku buat keje je, mesti 'hang' komputer aku...)

P/s : Kadang2 bila dah sampai tahap otak tepu, aku akan mula melukis sekejap...tapi x siap la lukisan tu...huhuhu

0 comments: