CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 5, 2008

Aku & Kerja (Episod 3)

Fuhhhhh.....aku selamat sampai depan pc ari ni setelah sehari suntuk mendrive kereta dari KL-TRG & TRG-KL...hahaha
Ari ni aku ada meeting utk projek ECER kat Kerteh...projek ni skop kerja M&E kecik je...setakat buat kerja-kerja infra elektrikal dan juga kerja-kerja M&E utk bangunan TNB Pencawang Pembahagi Utama (PPU)..ini le first time aku buat PPU...sebelum ni buat substation kecik2 je..haha..at least ada gak pengalaman aku buat mende ni...
Ari ni aku pegi meeting naik kete abg aku...abg aku pinjam kete Wira aku bagi kat kakak ipar aku sbb kete kakak ipar aku rosak...so..sementara tunggu abg aku balik dari China utk repair kete tu, dia bagi aku pinjam kete Estima dia dulu..kakak ipar aku tak berani bawak Estima tu sbb besar gedabak macam bas mini..hahaha...
Meeting sepatutnya start pukul 2.00 p.m. Oleh sebab aku x tau site tu kat mana, aku suruh la engineer C&S tunggu aku kat kawasan Mesra Mall pukul 1.30...aku bertolak dari opis pukul 10.30 am..engineer tu pulak sampai awal kat kawasan tu, sedangkan masa tu aku masih kat hentian Maran sambil rehat bagi makan kat jin sekejap (sempat lagi tu)..haha...apa lagi, kelam kabut la aku lenjan kete abg aku....sampai rapat meter tu aku lenjan....hahaha..memang x boleh pakai punya adik...tapi, sape suruh dia ambik kete aku kan..huhuhu...member aku kat sebelah pun dah nampak cam cuak sikit sbb aku bawak macam org giler...dah le jumpa lembu gile lintas jalan (sbb apa aku kata lembu tu gile...sbb dia wat muka selamba je lintas jalan tanpa tgk kiri kanan sedangkan kete tgh laju)..
Akhirnya, sampai gak aku kat site walaupun engineer tu tinggalkan aku sbb aku lambat..haha..tapi, xde la lambat sgt..cuma lewat dlm 10 minit camtu je..kira, acceptable lagi la tu (aku pernah lewat sampai meeting sehingga 2 jam lewat masa meeting kat Klang dulu..haha)...
Lepas sampai tu, tgk site dulu..memang xde kena mengena dgn aku pun sbb baru wat jalan je..tapi, aku ikut juga la...Masa aku sampai tu, semua org duk tgk aku masa aku turun dari kete tu...maklum la, masa tu kete aku yg nampak paling mewah kat situ..nampak cam gaya boss lak..haha..rasa bersalah lak...Lepas tgk site, diaorg pun start meeting..rupa2nya meeting tadi cuma nak discuss pasal lawatan PM ke tapak projek tu bulan depan...cess...lansung xde kena mengena dgn aku...wat penat aku je kejar masa...meeting pun kejap je...x sampai pun 2 jam...aku lansung x bersuara masa meeting tu...cess..memang cess......
Lepas tu, aku pun balik....bawak cam biasa je kete sambil mkn angin...memang angin gak...hahahaha...
Habis la sudah citer yg tak best tahap gaban ni.....

(P/s : Cik Teh sombong, org nak beli lemang Kijal tempat asal MB Mat Said tu pun tak nak...dulu dia gak yg mkn lemang x cukup isi sampai nak mkn buluh lemang tu skali..hahah)


2 comments:

fAtrinA said...

hahahhaaaa.... citer best...sy bg 5 * yeyeyeyeeeey...

p/s lemang mkn ari raya je..lalalala

Kreator said...

Apa salahnya kalau rasa nak mkn lemang pd hari Rabu....x semestinya tunggu raya..huhuhu