CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 3, 2010

Coretan Awal Tahun 2010

Wakakaka....ari ni aku buat lawak bangang yg teramat bangang lagi membingungkan seisi rumah flat tempat aku menyewa...adeihhh....mati2 idup balik kemudian mati lagi lepas tu pengsan balik aku ingat ari ni ari Isnin...aku ingat aku dah lambat pegi keje...waktu bangun aku tgk jam dah dekat pukul 9 pagi..maka aku pun bergegas la pegi mandi sambil menyanyi-nyanyi anak..pastu siap gosok baju dlm keadaan kelam kabut...lepas tu kemas beg laptop aku...lepas tu start enjin kete..pastu bertolak ke opis...sampai je kat opis, aku tgk kawasan parking kete kosong je..aku pun berfikir sejenak..."Huh..apa la nak jadi org zaman skrg ni...dtg keje pun lambat.Camne nak maju.."...Kemudian, aku pun tgk kalendar kat handphone aku....astaghfirullah.....rupa-rupanya ari ni ari Ahad.....wakaka...camne le mindset aku boleh terpikir ari ni ari Isnin..patut aaa ada pakcik kat kawasan rumah aku tgk semacam je tadi masa aku kuar gi keje dlm keadaan tergopoh-gapah...wahaha..adeihhh..sakit sendi mulut aku gelak....

Okey..kita lupakan sejenak adegan yg tak sepatutnya berlaku itu...sekarang sudah tahun 2010...bermakna sudah setahun lebih blog aku di publish...sepanjang tahun 2009, xde banyak perkara yg berlaku yg membezakan antara tahun2 sebelumnya...hidupku cuma bergelumang dgn kerja..kerja..dan kerja...sampai cuti aku pun banyak lagi yang tak abis...kalu x silap aku masih ada 14 hari lagi kot...sedangkan company aku cuma bagi 14 hari je cuti setahun..ini bermakna aku masih belum lagi menggunakan cuti tahun 2009..aku cuma mampu menghabiskan cuti yg di 'carried forward' dari tahun 2008 saje...hahaha...Namun, ada satu perkara yg memberi impak besar kpd hidup aku tahun lepas..tapi, biarlah ianya hanya menjadi satu lagi memori yg cuba dipadamkan oleh aku..wakaka...poyo je ayat...

Apa aku nak buat tahun 2010 ni?Hmm...tahun 2010 ni aku ada satu target...kalau boleh, aku nak cuba ambik exam untuk Profesional Engineer...aku tau ianya bukan kerja mudah...masalah kekangan masa yg melampau mebantutkan usaha aku pada tahun lepas untuk ambik exam tu..tahun ni aku akan pastikan target tu tercapai..InsyaAllah..semoga Allah mempermudahkan segala urusan aku di dunia dan akhirat..aminnn...borang semua dah ambik sejak tahun lepas lagi..dgn IEM pun dah daftar...cuma tinggal nak buat report je sebelum submit...aku harap aku dpt mencari ruang waktu untuk merealisasikan cita-cita aku pada tahun ini...

Hmm...dah malas dah aku nak bercerita panjang...cuma nak ambik mood tahun baru je supaya aku lebih aktif utk menulis blog..wakaka.....akhir kata, meh kita layan gambar percutian aku di Sabah sepanjang 30 Dis. 2009 - 1 Jan. 2010...oh yea...waktu malam tahun baru tu, aku berada di sebuah chalet di Kundasang, Sabah yg hanya berbekalkan RTM1 dan RTM 2..memang boring tahap alagappas waktu tu...x tau nak buat apa sbb jauh di pedalaman...wahaha..oklah...Selamat Tahun Baru 2010....Wassalam...

















P/s : Gambar-gambar di atas dirakamkan sepanjang percutian aku di Sabah dgn menggunakan kamera Nikon D60..ambe budak baru belajor ambik gambor....wakaka

4 comments:

fAtrinA said...

wahahhahahahhahaahhahahah sakitnya sendi mulot aku!
neway. happy new year ;o)

Kreator said...

Wahaha...hepi new year gak...

P/s: Erk..bila lagi nak sambar DSLR sutir?hehe..(kataku lagi cuba meracun Cik teh)....

vagg© said...

abg mu yg tersayang tu tahu ke x adiknya dengan rajinnya gi keja pg tadi haahahhaa. sebab setahu gua pas smyg subuh.. dia kebabom balik sampai kul 10.45 hahahaah.

p/s: ceklat abis dh ke? bakal ank sdaremu dh berguling2 dlm perut nk mkn ceklat gk lepas dengo aboh dia duk cite pasal ceklat ayhsu bawak balik smlm. mencik!!!!!!

Kreator said...

Akak vagg~~~

Haha...dok tau aa abg gua tu sedar ke tak...patut aaa pagi tadi gua tgk dia tido penuh eksen...

P/s: Erkk...anak ke mak yg berguling nak mkn cekelat ni?haha..minum je air milo..lebih kurang je rasa dia dgn cokelat tu...haha