CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 19, 2009

Mengapa Kepalaku Rasa Sangat Sewel



Burrrppp......eh..silap...itu menunjukkan emosi kekenyangan walhal aku tak kenyang pun skrg sbb makanan tengahariku hari ni cuma la 3 keping kuih ropa segera yg aku bawak dari kampung.....Huh..emosi sebenarnya patutnya begini, "adoi".....wakaka..apa aku merepek ni...patut la tajuk entry pun dah sewel...huhuhu...

Hurm..banyak betul senarai dlm kepala aku ni yg bikin kepala gua pusing....Berikut adalah senarai yg berkaitan :

1. Menyiapkan drawing submission utk Bomba bagi projek PAF223 di Kota Bharu..Punya la berat drawing autocad projek ni...sekali klik pada line, sempat habiskan sebatang rokok...huhu

2. Menghadiri mensyuarat Kick-Off meeting bagi projek PAF257 di Trg esok bagi kerja-kerja pemasangan Peralatan Makmal...huh..yg ni lagi satu....dokumen kontrak tak buat lagi..esok apa la aku nak goreng ni....kalau goreng kuih ropa sedap jugak...huhuh

3. Menyiapkan laporan bagi perubahan kerja berserta costing bagi projek PAF173 di Trg..erk...yang ni lagi satu benda yg berbelit-belit...banyak sangat pertambahan scope of work berdasarkan komen JKR dan requirement lastest layout dari arkitek...aku perlu termenung kat depan pc sekurang-kurangnya 2 hari utk siapkan mend nih..adeiihh...

4. Menyiapkan design dan lukisan bagi blok 'King's Personal Residence' bagi projek PAF173...hahaha..yang ni lagi satu boleh wat aku giler...dulu dah ada design aku buat....tapi disebabkan arkitek ubah design dia secara total, maka aku perlu memulakan episod baru bagi design mekanikal bangunan ni...ceissstttt......tak abis2 menyusahkan aku..dah le bangunan ni pakai aircond jenis chiller.....susah bangat.....huhu

5. Menyiapkan design 'Hatchery' iaitu sistem kolam ikan air tawar bagi projek kat Kenyir...yang ni problem gak ni....sebab baru first time buat design ni....lagi satu nak kena buat design 'Ice maker' lak....hahahaha.....ni pun x pernah buat gak...macam mana mau start ni..huhuhu...

6. Menyiapkan design proposal bagi 'Hatchery' iaitu tempat marin bagi projek dgn UM...huhu....projek ni kat tepi pantai....satu masalah pulak aku nak kena kaji pasang surut air kat situ....macam la aku ni pakar kaji cuaca....mana la aku reti weiihh...adeihh...

7. Mengeluarkan Engineer's Instruction (EI) bagi projek PAF223...huh.banyak gak EI yg nak kena keluar ni..bangunan dah nak siap..adeii....macam mana aku nak curi masa ni...

8. Pergi jumpa Syabas bersama-sama C&S engineer bagi projek PAF245...yang ni nak bincang pasal submission internal plumbing aku....yg problemnya bukan internal, tapi external bawah C&S tu...water reticulation tak approve lagi, camne nak connect kpd internal...adusss....tak pasal2 masalah ni melibatkan aku...

9. Menyelesaikan kesemua semakan shop drawing bagi projek PAF245....nak kena mengadap JKR lagi le ni....malasnya aku..huhu

10. Menyelesaikan 'audit form' bagi projek PAF245....settelkan semua NCR...isi semua form testing/inspection yg berkaitan...argh...nak kena panjat site lagi le kalau camni....

11. Memantau beberapa lagi projek lain di bawah engineer lain spt projek Mardi, Banglo Bkt Tunku, NCER Sayong, ECER Kerteh, dan lain2 yg aku malas nak pikir..wakakaa...

12. Erk....eh...dah abis dah?

Cesh...xde la bnyk sgt pun....aku ingat sampai 30 senarai...huhuhu....senarainya memang la x banyak....tapi ruang waktu yg aku ada cukup terbatas utk menyelesaikan semua problem tersebut......oleh itu, aku panjatkan doa kepada-Nya agar melapangkan dadaku dan memudahkan segala pekerjaanku...aminnn.....Wassalam

4 comments:

fAtrinA said...

erkkkk... bz nyer boh nih... huhu

Kreator said...

Fuh....lajunya dia komeng..berdesup macam lipas lari dlm guni...wakaka....takdok la bz mana pun..saje wat2 bz...huhu

vagg© said...

rilek aaaaa ayohsu!

Kreator said...

Hahaha....kan dah kena nasihat dgn kakak ipar.....