CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 6, 2009

Tontonan Umum : Proposal Daisakusen

Ngeh heh heh....cuti hujung minggu ku kali ni aku habiskan dgn menonton drama jepun bertajuk "Proposal Daisakusen"...layan secara online kat internet yg kadang2 laju, kadang2 lembab bengong nak mampus..haha...member aku yg promote citer ni kat aku...memang member aku tu hantu jepun...nama pun dah Jep (asalnya dulu adalah dari virus J.E..haha)...xpe kot aku kutuk dia, dia x baca kot blog aku..wohohoh....boleh tahan gak la citer ni....aku malas nak ulas panjang2 sbb aku tak reti nak buat summary ceriter..tp secara ringkasnya citer ni berkisar pasal hero yg kembali ke zaman sekolah dia dulu...ceriter dia bermula dgn sebuah majlis perkahwinan...masa tu awek hero nak kawin dgn org lain...hero ni nama dia Kenzo...dlm majlis kahwin tu, ada la ditayangkan slide gambar2 zaman sekolah dulu yg mana dlm gambar tu si Kenzo ni pun ada sekali gak...maklum la, Kenzo dan awek tu (nama awek tu Rei) adalah kawan sejak kecik..so, mana2 gambar pun mesti ada muka Kenzo dan Rei....

Sebenarnya, Kenzo ni dah lama minat kat Rei sejak zaman sekolah dulu...tp Kenzo ni pemalu, tak pernah dpt meluahkan perasaan dia kat awek tu....biasa la, rockers kan..mana reti jiwang2 karat ni..hahaha...jadi, masa tgk slide gambar tu, mulalah timbul penyesalan kat hati Kenzo, kenapa la dulu dia tak pernah luahkan perasaan dia kat Rei...mula la dia terpikir, alangkah bestnya kalau dia dpt kembali ke masa dulu utk membetulkan semua tu..tp semuanya dah terlambat, awek tu pun dah nak kawin dgn org lain....tiba2, dtg la sorang mamat yg ada kuasa ajaib....tiba2 je muncul dlm majlis tu...dgn bantuan mamat ni la, si Kenzo ni dpt kembali ke masa dulu utk tackle balik awek tu....mula2 kembali ke zaman dulu, misi gagal...pastu mamat yg ada kuasa ajaib ni muncul lagi..bagi peluang kedua lak...peluang kedua juga gagal...pastu dpt peluang ketiga..juga gagal..aku pun dah x ingat berapa kali dia balik ke masa dulu...last2 sampai ke sudah Kenzo ni tak berani luahkan hasrat di hati dia....

Last2, Kenzo ni dah tak dpt buat apa2, akhirnya dia berserah je.....awek tu tetap nak kawin gak dgn org lain (org tu sebenarnya bekas cikgu praktikal dia gak)...jika dia tak dpt ubah masa lalu, baik dia ubah dgn masa skrg ni.....akhir sekali, apa yg berlaku??lu tgk la sendiri kalau rajin....kah kah kah....mana thrill kalu aku ceriter abis kan......so, layan la video klip di bawah ni...Sekian, tamat.....zzzzzzzzz



P/s : Lain kali, cakapppppppp...........

0 comments: