CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, June 20, 2009

Mencari Udang

Huh....perasaan malas ku malam ini membuak-buak ibarat buih teh tarik yg membuak-buak keluar dari permukaan teh tarik yg hening...bila tiba je hujung minggu, maka muncullah perasaan malas spt itu...jika tidak ada kerja yg 'urgent' untuk disettlekan, aku lebih rela berhibernasi saja dirumah bagi merehatkan minda setelah penat membanting tulang di pejabat/ site dlm tempoh 5 hari berkerja....

Sekonyong-konyong itu (aku tak tau sesuai atau tidak penggunaan perkataan spt ini dlm situasi ini, tapi aku belasah je sbb tak tau bila masa lagi aku boleh guna perkataan spt ini..wakaka), maka timbullah idea untuk membuat cucur udang sbg hidangan mkn malam aku hari ini dek kerana kemalasan aku utk menjejakkan kaki keluar rumah di malam hari bagi mencari beberapa sudu nasi...Nah, lihatlah hasilnya, tidaklah dpt dibanggakan sangat dengan rupa bentuk cucur udang tersebut spt bangganya apabila aku berjaya menaiki basikal tanpa roda ketiga sewaktu kecil-kecil dahulu. Namun demikian, sementelah berjaya menjamu selera dgn cucur udang tersebut, maka aku mula bertanya kpd diri sendiri....Seribu persoalan bermain di minda cetekku ini..."Di manakah udangnya spt yg di tulis pada label pembungkus tepung cucur udang tersebut???" Puas aku menangkis persoalan tersebut tapi sehingga entri ini ditulis aku masih tiada jawapannya...Tinggal misteri....



Begitulah rintihan seorang insan yg jauh diperantauan spt aku....Sekian....

P/s : Wahahaha...tak sangka, citer camni pun boleh dijadikan idea utk menambah koleksi blog...etnik kreatif betul idea aku ni..wakakakaka (gelak sambil kontrol lubang hidung agar tidak terlalu kembang sewaktu memuji diri sendiri..hehehe)

0 comments: