CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 29, 2009

Baiti Jannati


Hehehe...gambar rumah kat atas tu adalah hasil nukilan kawan aku, Che Nab...berikan tepukan gemuruh ibarat guruh berdentum dentam kpd beliau..clap clap clap......

Puas aku bodek beliau utk siarkan gambar ni dlm blog aku...siap ugut nak saman aku lagi...lansung x kesian kat aku yg sememangnya dah sedia ada banyak saman trafik yg tak berbayar ni..hahaha...akhirnya, setelah berhempas pulas aku memulas telinga beliau, maka tersiar juga la gambar rumah yg disebutkan di atas..hahaha...

Sebenarnya, gambar rumah tu adalah hasil kerja gigih beliau utk projek universitinya..Untuk pengetahuan, kawan aku ni bukan study dlm bidang architecture pun, malah jauh sekali bidang kefarmasian (farmasi)...beliau sebenarnya mengambil jurusan dlm bidang "Pengajian Pengguna" dan minor dlm bidang "housing" (kalau salah tolong betulkan ye..saya bdk baru belajar..hehe)...

Menurut beliau, konsep rumah yg dihasilkan ini adalah berdasarkan pengalaman beliau sendiri dgn rumah beliau di kampung..Bagi aku, hasil kerja yg dihasilkan ini bolehlah jugak dibanggakan sbb beliau sendiri pun baru lagi berjinak-jinak dgn bidang lukisan berkomputer ini dgn menggunakan 'smartdraw'...(smartdraw ni macam autocad la jugak, tapi aku tak pernah guna la)..Siap boleh wat interior design (ID) dan landscape tu....nasib baik je tak masukkan unsur/elemen elektrikal & mekanikal (M&E)...kalau tak, memang wa salute abis la...hehehe (apa lagi Che Nab, dah bodek tahap cipan ni, bila lagi mau belanja..wakakaka).......

Cuma, sebagai seorang pemerhati, apa yg boleh aku komen cumalah dari segi skala ruang sahaja (wujud ke istilah ni?belasah je lah..hehe)....Ada satu bilik tu, ruang toilet dia sama besar dgn ruang bilik tidur...hehehe...Tapi xpe, tujuan aku membuat entri ni bukan lah berniat utk memberi komen...sekadar mahu berkongsi hasil kerja beliau sahaja....

Sekian, terima kasih....

P/s ; Alamak...esok kena keje lak pada ari ahad...kena diskuss dgn boss aku dan kontraktor...ada masalah kat site sebab kemungkinan Main Switch Board yg dah nak sampai ke site tak boleh nak cater 'load' aircond.....kalau betul, ini masalah yg serius....huhuhu...semoga boleh 'solve' problem esok!!!aminnn

0 comments: