CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 26, 2009

Adakah P= ρgh ????

Pada waktu ptg yg memboringkan ini, maka tiba2 aku mula terpikir seperti berikut :-

Adakah P= ρgh

Ok..mari kita selongkar alam minda kita seketika....

Diberi P= F/A
di mana F=ma dan m=ρV

ma =PA
ρVa = PA

Dalam kes ini, a = g (pecutan graviti)

ρVg = PA
P = (ρgV) / A

di mana V = Ah

Oleh itu P = (ρgAh) / A
P = ρgh → (terbukti)


Warkh kah kah kah...apa la yg aku merepek ptg2 hari ni...mentang2 la selalu mkn kerepek time raya begini, tiba2 lak boleh aku termerepek...tiba2 lak minda aku tertumpu kpd rumus fizik bdk tingkatan 4 yg aku belajar dulu....dengan tak semena-mena otak aku cuba me'recall' balik hukum fizik yg aku selalu kantoi dulu2....wakakaka....

Okey..di kesempatan ini, memandangkan aku belum lagi membuat ucapan raya, maka aku pun mula mengucapkan 'Selamat Hari Raya Aidilfitri' kepada semua pengunjung ...Wassalam....

P/s : Wakakaka...mesti ada yg menyesal buka blog ni...xpe..hari raya kan...marilah kita bermaaf-maafan....Maaf Zahir Tak Batin.......erkk..tiba2 lak mak gua ajak minum air......dia tau gua tgh bosan...jom.....zzzzzzzz


0 comments: