CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 31, 2009

Arghh..Kenapa Kau Menjadi Sos Tomato???!!!!


Huhuhu...mesti pelik semacam je bila baca tajuk tu....aku pun x percaya camne leh terpikir nak wat tajuk camtu...wakakaka....

Aku bengang betul la.....camne la tiba2 sos cili yg aku beli bertukar jadi sos tomato?huhu...Apa la mangkuk hayun sangat tiba2 jadi kes terpencil camni (apa aku merepek dgn ayat ntah hape2 nih)...

Semalam aku gi pasar raya utk beli barang2 keperluan termasuk la pewangi ketiak (erkk..perlu ke aku mention mende nih kat sini?wakaka)....Antara barang keperluan tu termasuk la sos cili...Pilih punya pilih..angkat letak balik..balik angkat letak..aku pun capai la sebotol sos tu....

Then, tadi masa aku nak makan malam (aku mkn keropok je..goreng sendiri..malas nak kuar umah gi kedai makan..wahahaha), aku pun duk la mengadap TV sambil mengadap juadah mkn malam aku....bila je aku nak tuang sos tu ke dalam piring, tiba2 sos cili yg ku beli itu bertukar wajah menjadi sos tomato....astaghfirullah...rupanya aku tersilap ambik sos tomato masa beli barang semalam...adeii.....bengong betul le...camne le aku tak boleh bezakan antara sos tomato dgn sos cili...wakakaka...nak kata buta warna, xde pulak..huhuhu

Jadi, apa yg perlu aku buat skrg dgn sos tomato itu?bolehkan aku memulangkan kembali sos itu ke kedai itu?Sudah tentu jawapannya tidak...Kemudian, apa lagi option yg aku ada?Apa yg boleh aku buat dgn sos tomato itu?Adakah utk menjadi pencicah keropok?Adeii...tak mungkin!!Atau adakah aku boleh gunakan sos itu utk buat air sirap sbb warnanya jugak merah?Kalau ada org yg cacat deria rasa boleh la aku tipu dgn mengatakan itu sirap..Hurm...apa lagi yg boleh aku buat?Buat nasik minyak?Ceistt...macam le aku reti..huhuhu...Akhir kata, mungkin langkah terakhir yg boleh aku ambik adalah membiarkan saja sos itu bermukim di dalam peti sejuk aku sehingga tamat tempoh, lepas tu baru buang..wakakaka....

-The End-

4 comments:

fAtrinA said...

nila bakal somi yg sgt2 mithali.kena promote nih. wakakaaa.. sos tu wat je pewangi tiak tuh... ;p

Kreator said...

Erk..ini pula bakal isteri solehah yg selalu bermain internet di waktu kerja..wakakaka......

P/s:Terharu betul aku..ada gak org yg sudi baca entri aku yg ntah hape2 ni...Tgk dari segi tajuk entri pun dah ntah hape2...isk..isk..sob..sob (dlm keadaan terharu)

vagg© said...

sebagai kakak ipar yg baik.. gua kasi lu beberapa option:

1. guna buat masak ayam sweet sour, ikan sweet sour, telur sweet sour. ehhh tuh sume guna sos tomato tau. emm ayam kicap pun buleh la jugak guna. eh kan korang skang jarang mkn kat luar dh kan kan kan. wakakakaka.

2. anda suka mkn spaghetti? sos tomato adalah salah satu bahan utk kuah spaghetti ngan daging cincang. buleh guna (wah skema nya i!)

3. bawak balik ganu. kasi mak hahaha.

4. bawak balik ganu jugak.. kasi kakak ipar. biar gua guna hahaha.

Kreator said...

Akak Vagg~~Wahaha...banyoknya masakan guna tomato...tapi dlm bnyk2 masakan yg guna tomato tu, nasi minyak paling best....slurrrpppppp....mak x guna lah sos cili cap "life" tu...huhu...xpe..tunggu cuti raya puasa kekgi wat balik ganu...pastu boleh wat nasi minyak utk hari raya...wahahaha